10 motive din cauza carora afacerea mica esueaza (2014-09-09)

Aproximativ jumatate din noile intreprinderi mici esueaza in primii patru ani. Aceste statistici provoaca tremorul chiar si celor mai curajosi. Motivele esecului sunt multe si variate. Puteti creste sansa de succes prin recunoasterea urmatoarelor cauze.

Amanarea
Dupa ce ati devenit proprietarul unei mici afaceri, veti observa ca sarcinile si muntii de hartie pe birou cresc foarte mult. Prin nerezolvarea la timp a acestora, riscati sa cresteti datoriile intr-un mod necontrolabil.

Ignorarea concurentei
In ultimul timp, fidelitatea clientilor a scazut brusc. In zilele noastre, clientul se duce acolo unde poate obtine un produs sau un serviciu mai bun, chiar daca este necesar sa se puna capat unei relatii de afaceri care a rezistat in timp. Urmariti concurentii dumneavoastra si nu ezitati sa copiati cele mai bune idei ale lor (desigur, in limitele de brevet/drepturile de autor). In fiecare saptamana sau luna trebuie sa dedicati timp pentru a pune in aplicare noi tehnici, produse sau servicii ale companiei dumneavoastra.

Cercetarea de piata neefectuata sau efectuata prost
Nu putem fii de acord cu „vorba” populara ca produsele sau serviciile "se vand singure". Daca nu aveti timp sau posibilitati pentru cercetarea pietei pentru produsele dumneavoastra, angajati o persoana cu experienta pentru a face acest lucru. Cercetarea de piata va fi un suport important in afacerea dumneavoastra. Deci, este foarte important ca aceasta sa fie facuta bine.

Ignorarea nevoilor clientilor
Daca ati "atras" un client nou, va trebui sa munciti din greu pentru a-l mentine. Serviciul Clienti ar trebui sa fie un aspect cheie al afacerii dumneavoastra. Daca nu veti incearca sa fiti pe placul clientului, la un moment dat acesta va pleca.

Personal incompetent
Angajati doar lucratori care sunt indispensabili pentru operatiunile afacerii. Oferiti loc de munca doar expertilor capabili sa faca fata provocarilor. Si amintiti-va: angajatii fericiti sunt angajati buni! Prin urmare, creati un mediu de lucru unde angajatii dumneavoastra se simt bine si sunt multumiti.

Lipsa de universalitate
Chiar daca sunteti producator, zugrav talentat sau expert PC, acest lucru nu este suficient ca afacerea dumneavoastra sa fie una de succes. Proprietarii de afaceri de succes sunt „priceputi” in mai multe domenii, de la contabilitate, marketing, recrutare personal, pana la supraveghere.

Locatia necorespunzatoare
Chiar si cel mai bun restaurant sau magazin cu amanuntul este destinat esecului, daca acestea sunt amplasate intr-un loc nepotrivit. Cautand locatia pentru societatea duumneavoastra, trebuie sa acordati atentie mai multor factori:
- Intensitatea miscarii - cati potentiali clienti trec „prin” societatea dumneavoastra si cand (dimineata, dupa-amiaza, seara);
- Pozitia geografica – specificul produsului trebuie sa determine alegerea zonei/judetului;
- Situatia demografica – de exemplu, unele bunuri sau servicii au cererea mai ridicata in anumite grupuri etnice ale populatiei;
- Grupele de varsta - unele activitati comerciale pot fi relevante pentru varsta medie a zonei/judetului in cauza;
- Situatia sociala a potentialilor clienti si capacitatea lor financiara, de exemplu, afacerea dumneavoastra este axata pe muncitori, functionari, turisti etc.

Probleme cu numerar
Trebuie sa stiti cum sa urmariti fluxul de bani, adica veniturile si cheltuielile. Chiar si cea mai profitabila companie va esua in cazul in care banii se vor termina. Prin urmare, trebuie sa va invatati sa prognozati miscarea de fonduri in afacerea dumneavoastra. Acest lucru va va ajuta sa decideti cat de multi bani puteti cheltui si in felul acesta veti putea anticipa o problema iminenta.

Gandirea ingusta
Multi pun in aplicare o afacere avand deja un plan de afacere. Nu fiti surprinsi atunci cand majoritatea dintre convingerile dumneavoastra se vor dovedi a fi false. Cautati un profesionist cu experienta care va poate sfatui cu privire la punerea in aplicare a ideilor de afaceri sau luarea unor decizii financiare importante. Cititi carti si reviste despre afaceri mici, vizitati site-urile legate de afacerea dumneavoastra, comunicati si colaborati cu comunitatea de afaceri.

Slaba planificare
Incepeti afacerea prin stabilirea obiectivelor realistice, chiar daca acestea sunt mici. Trebuie sa aveti in minte termenele de punere in aplicare a acestora. De exemplu, nu spuneti ca doriti sa cresteti volumul vanzarilor. Mai bine sa decideti ca doriti ca volumul vanzarilor sa ajunga la 100.000 de lire sterline pana la sfarsitul sezonului urmator. Mai tarziu stabiliti pasii de parcurs pentru a atinge acest obiectiv si notati termenul pentru punerea in aplicare a fiecarui pas in parte. "Verificati" caietul de planificare a sarcinilor dumneavoastra in fiecare zi pentru a vedea daca faceti toate aceste sarcini in asa fel incat sa fie finalizate la timp si suficient de bine.

Putem gasi si mai multe motive de esec asupra carora trebuie sa se concentreze intreprinzatorul unei faceri mici. Cu toate acestea, acest lucru ar fi o detaliere a motivelor deja enumerate sau o altfel de interpretare. Este adevarat ca un alt motiv pentru prabusirea afacerii este publicitatea necorespunzatoare sau lipsa totala a acesteia. Daca sunteti o „aparitie” noua in business, trebuie sa furnizati informatii despre dumneavoastra potentialilor clienti. Acest lucru se poate face prin alocarea in mod constant a unei sume de bani pentru publicitate. Daca nu stiti cum sa faceti publicitate, acordati atentie modului in care concurentii dumneavoastra o fac sau angajati pe cineva care va va ajuta sa dezvoltati un material reprezentativ si sa intrati in campanii de promovare.

Si inca un sfat: incercati sa dezvoltati afacerea si nu lucrati cu forta. Trebuie sa va implicati cu interes in activitate, sa va ganditi la ea, sa traiti cu ea, pentru ca acestea sunt printre lucrurile care determina succesul afacerii.

   

Tags: Afacere de succes, Afacere mica, Afacerea, Angajat, Cauze de esec, Cercetare de piata, Concurenta, Esec in afaceri, Fidelitatea clientilor, Intreprinderi mici, Lucrator, Potential client