Criza energetică din UK ia amploare. Al șaselea furnizor s-a prăbușit în trei zile  

CNG Energy a devenit cel mai recent furnizor de energie care a dat faliment din cauza prețurilor ridicate la energie din septembrie, afectând aproximativ 41.000 de clienți, informează metro.co.uk. În același timp, 150 de angajați și-au pierdut locul de muncă.

Clienții vor fi preluați de alți furnizori „în curând”, a spus compania pe fluxul său oficial de Twitter. O declarație publicată pe site-ul CNG a subliniat că șefii companiei sunt „devastați” să vadă dispariția companiei după 27 de ani. „Criza energetică globală și costurile extrem de ridicate ale energiei au afectat deja mulți furnizori și, din păcate, CNG este următoarea victimă”, a conchis furnizorul.

Acesta se alătură altor 18 companii din UK, printre care Omni Energy Limited, MA Energy Limited, Zebra Power Limited și Ampoweruk Ltd, care și-au încetat tranzacționarea marți, lovind aproximativ 23.700 de gospodării și întreprinderi. La rândul său, Bluegreen Energy Services, care a deservit 5.900 de clienți, a căzut și ea luni, ceea ce înseamnă că șase firme mici s-au prăbușit în doar trei zile.

Astfel, un total de 22 de companii au încetat să tranzacționeze în acest an, comparativ cu 22 între 2021 și 2020. Există temeri că al șaptelea cel mai mare furnizor de energie din Marea Britanie, Bulb - care deservește aproximativ 1,7 milioane de oameni, ar putea fi următorul pe lista falimentelor din energie.

Șefii din energie au avut discuții săptămâna trecută „cu mai multe părți pentru a asigura finanțare suplimentară”, discuțiile despre care se spune că înregistrează progrese bune.

Dar specialiștii în domeniu avertizează că cei care „plătesc prețul pentru incertitudine, neplăceri și în cele din urmă cu facturi mai mari, deoarece furnizorii continuă să cadă ca un domino, sunt clienții”.

Pe de altă parte, clienții au fost sfătuiți de către autoritatea de reglementare guvernamentală Ofgem „să nu se panicheze”, și susține că „va oferi o plasă de siguranță care să asigure continuarea aprovizionării cu energie”.

„Prioritatea numărul unu a Ofgem este protejarea clienților. Știm că acesta este un moment îngrijorător pentru mulți oameni, iar veștile despre un furnizor care iese din afaceri pot fi neliniștitoare. Vreau să-i asigur pe clienții afectați din cadrul rețelei noastre că nu trebuie să-și facă griji, ne vom asigura că aprovizionarea cu energie continuă,” a declarat Neil Lawrence, director de retail Ofgem.

Preturile angro ale electricității au crescut în UE cu 200 %, în medie, în ultimul an, iar enorma dependență de importurile de gaze (90% vin din afara Uniunii, în special din Rusia) crește expunerea la volatilitate şi la capriciile pieței, potrivit digi24.ro. Dar, momentan, nu există soluții comunitare privind măsura de a contracara „vârful energetic” pe termen scurt, ci doar compromisul de a încerca „crearea de rezerve strategice”, de a face achiziții comune și de a analiza funcționarea pieței de electricitate, de gaze și de comercializare a drepturilor de emisii de CO2.

CNG Energy a devenit cel mai recent furnizor de energie care a dat faliment din cauza prețurilor ridicate la energie din septembrie, afectând aproximativ 41.000 de clienți, informează metro.co.uk. În același timp, 150 de angajați și-au pierdut locul de muncă.

Clienții vor fi preluați de alți furnizori „în curând”, a spus compania pe fluxul său oficial de Twitter. O declarație publicată pe site-ul CNG a subliniat că șefii companiei sunt „devastați” să vadă dispariția companiei după 27 de ani. „Criza energetică globală și costurile extrem de ridicate ale energiei au afectat deja mulți furnizori și, din păcate, CNG este următoarea victimă”, a conchis furnizorul.

Acesta se alătură altor 18 companii din UK, printre care Omni Energy Limited, MA Energy Limited, Zebra Power Limited și Ampoweruk Ltd, care și-au încetat tranzacționarea marți, lovind aproximativ 23.700 de gospodării și întreprinderi. La rândul său, Bluegreen Energy Services, care a deservit 5.900 de clienți, a căzut și ea luni, ceea ce înseamnă că șase firme mici s-au prăbușit în doar trei zile.

Astfel, un total de 22 de companii au încetat să tranzacționeze în acest an, comparativ cu 22 între 2021 și 2020. Există temeri că al șaptelea cel mai mare furnizor de energie din Marea Britanie, Bulb - care deservește aproximativ 1,7 milioane de oameni, ar putea fi următorul pe lista falimentelor din energie.

Șefii din energie au avut discuții săptămâna trecută „cu mai multe părți pentru a asigura finanțare suplimentară”, discuțiile despre care se spune că înregistrează progrese bune.

Dar specialiștii în domeniu avertizează că cei care „plătesc prețul pentru incertitudine, neplăceri și în cele din urmă cu facturi mai mari, deoarece furnizorii continuă să cadă ca un domino, sunt clienții”.

Pe de altă parte, clienții au fost sfătuiți de către autoritatea de reglementare guvernamentală Ofgem „să nu se panicheze”, și susține că „va oferi o plasă de siguranță care să asigure continuarea aprovizionării cu energie”.

„Prioritatea numărul unu a Ofgem este protejarea clienților. Știm că acesta este un moment îngrijorător pentru mulți oameni, iar veștile despre un furnizor care iese din afaceri pot fi neliniștitoare. Vreau să-i asigur pe clienții afectați din cadrul rețelei noastre că nu trebuie să-și facă griji, ne vom asigura că aprovizionarea cu energie continuă,” a declarat Neil Lawrence, director de retail Ofgem.

Preturile angro ale electricității au crescut în UE cu 200 %, în medie, în ultimul an, iar enorma dependență de importurile de gaze (90% vin din afara Uniunii, în special din Rusia) crește expunerea la volatilitate şi la capriciile pieței, potrivit digi24.ro. Dar, momentan, nu există soluții comunitare privind măsura de a contracara „vârful energetic” pe termen scurt, ci doar compromisul de a încerca „crearea de rezerve strategice”, de a face achiziții comune și de a analiza funcționarea pieței de electricitate, de gaze și de comercializare a drepturilor de emisii de CO2.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: