Escrocherie - Aveti grija cui raspundeti la telefon! 

Biroul de comunicatii britanic, Ofcom, avertizeaza toti utilizatorii de telefoane mobile sa fie foarte atenti la apelurile pe care le primesc.

In ultimele zile tot mai multe persoane au devenit tinta unor infractori care pretinzand ca sunt reprezentanti de la banca sau de la companiile de card de credit, au reusit sa obtina detalii importante de la victimele lor.

Escrocheria este foarte bine pusa la punct. Infractorii au modificat ID-ul apelului astfel incat sa se potriveasca cu cel al unei banci.

In acest mod, s-au asigurat ca victima nu se poate indoi privind legitimitatea apelului.

Odata ce au schimbat ID-ul apelantului, escrocii se prezinta in calitate de reprezentanti ai unei banci, companii de card de credit sau ca reprezentanti ai departamentului guvernamental.

Bineinteles ca spun o poveste care sa para foarte credibila si in cele din urma cer numerele de cont si alte informatii importante.

Aveti mare grija la astfel de apeluri!

Iata cum ar trebui sa procedati pentru a va feri.

Daca primesti un apel in care ti se cer datele personale, gandeste-te imediat ca poti fi victima unor escroci si inchide telefonul.

Asteapta cel putin cinci minute, dupa care utilizand numarul de pe extrasul de cont, din carte de telefon, sau de pe site-ul oifcial, suna inapoi la compania care te-a contactat anterior.

Probabil te intrebi de ce trebuie sa asepti cel putin cinci minute inainte sa suni. Ei bine, timpul acesta este necesar pentru a te asigura ca linia telefonica s-a eliberat, si nu vei vorbi din nou cu infractorul.

Ideal ar fi ca daca ai un alt telefon, sa il folosesti pe acela.

Astfel vei putea fi sigur ca vorbesti cu cineva legitimat, si vei putea verifica in siguranta daca apelul anterior a fost din partea companiei, sau daca ai fost victima unei tentative de frauda.

Daca ai fost victima infractorilor, trebuie sa anunti imediat banca sau compania de carduri de credit.

Urmatorul pas important pe care trebuie sa-l faci, este sa raportezi actiunea de frauda la numarul de telefon 0300 123 2040 sau sa vizitezi site-ul www.actionfraud.police.uk.

De asemenea, nu uita ca ai la dispozitie linia de urgenta a politiei: 101.

Biroul de comunicatii britanic, Ofcom, avertizeaza toti utilizatorii de telefoane mobile sa fie foarte atenti la apelurile pe care le primesc.

In ultimele zile tot mai multe persoane au devenit tinta unor infractori care pretinzand ca sunt reprezentanti de la banca sau de la companiile de card de credit, au reusit sa obtina detalii importante de la victimele lor.

Escrocheria este foarte bine pusa la punct. Infractorii au modificat ID-ul apelului astfel incat sa se potriveasca cu cel al unei banci.

In acest mod, s-au asigurat ca victima nu se poate indoi privind legitimitatea apelului.

Odata ce au schimbat ID-ul apelantului, escrocii se prezinta in calitate de reprezentanti ai unei banci, companii de card de credit sau ca reprezentanti ai departamentului guvernamental.

Bineinteles ca spun o poveste care sa para foarte credibila si in cele din urma cer numerele de cont si alte informatii importante.

Aveti mare grija la astfel de apeluri!

Iata cum ar trebui sa procedati pentru a va feri.

Daca primesti un apel in care ti se cer datele personale, gandeste-te imediat ca poti fi victima unor escroci si inchide telefonul.

Asteapta cel putin cinci minute, dupa care utilizand numarul de pe extrasul de cont, din carte de telefon, sau de pe site-ul oifcial, suna inapoi la compania care te-a contactat anterior.

Probabil te intrebi de ce trebuie sa asepti cel putin cinci minute inainte sa suni. Ei bine, timpul acesta este necesar pentru a te asigura ca linia telefonica s-a eliberat, si nu vei vorbi din nou cu infractorul.

Ideal ar fi ca daca ai un alt telefon, sa il folosesti pe acela.

Astfel vei putea fi sigur ca vorbesti cu cineva legitimat, si vei putea verifica in siguranta daca apelul anterior a fost din partea companiei, sau daca ai fost victima unei tentative de frauda.

Daca ai fost victima infractorilor, trebuie sa anunti imediat banca sau compania de carduri de credit.

Urmatorul pas important pe care trebuie sa-l faci, este sa raportezi actiunea de frauda la numarul de telefon 0300 123 2040 sau sa vizitezi site-ul www.actionfraud.police.uk.

De asemenea, nu uita ca ai la dispozitie linia de urgenta a politiei: 101.

 (Comentarii: 66)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: