Se scumpesc biletele de tren! 

In 2015, pretul biletelor de tren va creste cu aproximativ 2,5%. Din pacate aceasta crestere este mai mare decat inflatia si decat cresterea anuala curenta a salariilor. Anul trecut de exemplu, cresterea medie de salarizare a fost de 1,6%.

Cei care fac naveta de la Milton Keynes, Buckinghamshire la Londra, de exemplu, vor trebui sa se confrunte cu o crestere de 2,43%, pretul abonamentului fiind in 2015 de 4888 de lire sterline. Se pare ca pretul acestui abonament a crescut de la 1 ianuarie 2010 pana acum cu 23,5%, cresterea fiind de patru ori mai mare decat cresterea salariului mediu din aceasta perioada de cinci ani.

Conform the telegraph, diferenta dintre inflatie si cresterea preturilor biletelor este in crestere de aproximativ 10 ani. Ce se intampla totusi si unde merg banii pe care noi ii cheltuim pe bilete?

Reprezentantii cailor ferate britanice ne explica acest aspect, sustinand ca din banii pe care noi ii platim pe bilete, doar 3% reprezinta profit. Aproximativ un sfert din bani se utilizeaza pentru noi investitii in reteaua feroviara si un alt sfert pentru intretinere. Desigur, nu toate fondurile lor provin din tarifele pe care le platesc pasagerii. Industria feroviara este sustinuta financiar si de guvern.

Companiile feroviare sustin ca tarifele trebuie sa continue sa creasca pentru a mentine trenurile in circulatie.

In 2015, pretul biletelor de tren va creste cu aproximativ 2,5%. Din pacate aceasta crestere este mai mare decat inflatia si decat cresterea anuala curenta a salariilor. Anul trecut de exemplu, cresterea medie de salarizare a fost de 1,6%.

Cei care fac naveta de la Milton Keynes, Buckinghamshire la Londra, de exemplu, vor trebui sa se confrunte cu o crestere de 2,43%, pretul abonamentului fiind in 2015 de 4888 de lire sterline. Se pare ca pretul acestui abonament a crescut de la 1 ianuarie 2010 pana acum cu 23,5%, cresterea fiind de patru ori mai mare decat cresterea salariului mediu din aceasta perioada de cinci ani.

Conform the telegraph, diferenta dintre inflatie si cresterea preturilor biletelor este in crestere de aproximativ 10 ani. Ce se intampla totusi si unde merg banii pe care noi ii cheltuim pe bilete?

Reprezentantii cailor ferate britanice ne explica acest aspect, sustinand ca din banii pe care noi ii platim pe bilete, doar 3% reprezinta profit. Aproximativ un sfert din bani se utilizeaza pentru noi investitii in reteaua feroviara si un alt sfert pentru intretinere. Desigur, nu toate fondurile lor provin din tarifele pe care le platesc pasagerii. Industria feroviara este sustinuta financiar si de guvern.

Companiile feroviare sustin ca tarifele trebuie sa continue sa creasca pentru a mentine trenurile in circulatie.

 (Comentarii: 1)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: