Locuitorii din UK, sufocați de apeluri frauduloase. Ce decizie a luat Ofcom? 

Marile rețelele de telefonie din Marea Britanie au convenit să blocheze automat aproape toate apelurile pe internet care vin din străinătate dacă pretind că provin de la numere din Regat, a confirmat organismul britanic de reglementare a industriei media și de telecomunicații (Ofcom), potrivit BBC.

Infractorii au folosit tehnologia de apelare pe internet pentru a face să pară că un apel telefonic sau un mesaj text provine de la un număr de telefon real. Aproape 45 de milioane de consumatori au fost vizați de escrocherii telefonice în această vară, echivalentul a mai mult de opt din 10, conform noilor cercetări ale Ofcom. Autoritatea de concurență pentru telecomunicații a spus că se așteaptă ca măsurile să fie introduse treptat, dar ca o „prioritate”.

Aproximativ 61% dintre persoanele în vârstă de 75 de ani și peste au raportat că au primit un apel suspect pe telefonul fix. Mai mult de jumătate (53%) dintre respondenți care au primit un astfel de apel pe un telefon fix în ultimele trei luni au declarat că asta s-a întâmplat cel puțin o dată pe săptămână.

Până în prezent, un operator a implementat deja noile planuri, a declarat autoritatea de reglementare, conform sursei citate, în timp ce alte rețele de telefonie explorează în continuare metodele de funcționare.

”Am lucrat cu companiile telecom pentru a implementa soluții tehnice, inclusiv blocarea la sursă a apelurilor internaționale suspecte care sunt mascate de un număr din Marea Britanie”, a declarat Lindsey Fussell, director în cadrul Ofcom.  Ea a adăgat: ”Fiți atent la orice contact nesolicitat. Puneți telefonul jos dacă aveți vreo suspiciune că este un apel înșelătorie și nu faceți clic pe niciun link din mesajele text despre care nu sunteți sigur. Mesajele false redirecționați-le către 7726 pentru a raporta direct Ofcom”.

Tehnologia de apelare pe Internet, cunoscută și sub numele de Voice Over Internet Protocol (VoIP), este folosită de milioane de consumatori la nivel global pentru a efectua apeluri telefonice gratuite sau ieftine în fiecare an. Serviciile populare care folosesc VoIP includ WhatsApp, Skype, Zoom și Microsoft Teams.

Surse sceptice din cadrul Ofcom spun că blocarea traficului de la furnizorii străini de VoIP nu va funcționa pentru a opri mesajele și apelurile înșelătoare, deoarece o mare parte din Marea Britanie se bazează încă pe rețele vechi ISDN din anii 1970, care permit transmisia de voce și de date printr-un banal cablu de cupru.

În afară de consumatori, multe companii folosesc și tehnologia VoIP pentru rețelele telefonice interne corporative.

Potrivit lui românului Gabriel Cîrlig, expert în securitate cibernetică, companiile de telecomunicații nu inspectează traficul pe care îl primesc de la furnizorii VoIP, ci doar îl lasă în rețea. ”Din cauza acestei bariere de intrare mai scăzute, este foarte ușor pentru escroci să-și construiască propriile sisteme pentru a falsifica numerele de telefonie mobilă – infractorii cibernetici pretind, în esență, că sunt rețele de telefonie corporative legitime pentru a avea acces la infrastructura de telecomunicații legitimă”. El a adăugat că, în acest moment, depinde de furnizorul VoIP să verifice dacă apelurile pe care le predă rețelelor de telecomunicații sunt, de fapt, legale.

Marile rețelele de telefonie din Marea Britanie au convenit să blocheze automat aproape toate apelurile pe internet care vin din străinătate dacă pretind că provin de la numere din Regat, a confirmat organismul britanic de reglementare a industriei media și de telecomunicații (Ofcom), potrivit BBC.

Infractorii au folosit tehnologia de apelare pe internet pentru a face să pară că un apel telefonic sau un mesaj text provine de la un număr de telefon real. Aproape 45 de milioane de consumatori au fost vizați de escrocherii telefonice în această vară, echivalentul a mai mult de opt din 10, conform noilor cercetări ale Ofcom. Autoritatea de concurență pentru telecomunicații a spus că se așteaptă ca măsurile să fie introduse treptat, dar ca o „prioritate”.

Aproximativ 61% dintre persoanele în vârstă de 75 de ani și peste au raportat că au primit un apel suspect pe telefonul fix. Mai mult de jumătate (53%) dintre respondenți care au primit un astfel de apel pe un telefon fix în ultimele trei luni au declarat că asta s-a întâmplat cel puțin o dată pe săptămână.

Până în prezent, un operator a implementat deja noile planuri, a declarat autoritatea de reglementare, conform sursei citate, în timp ce alte rețele de telefonie explorează în continuare metodele de funcționare.

”Am lucrat cu companiile telecom pentru a implementa soluții tehnice, inclusiv blocarea la sursă a apelurilor internaționale suspecte care sunt mascate de un număr din Marea Britanie”, a declarat Lindsey Fussell, director în cadrul Ofcom.  Ea a adăgat: ”Fiți atent la orice contact nesolicitat. Puneți telefonul jos dacă aveți vreo suspiciune că este un apel înșelătorie și nu faceți clic pe niciun link din mesajele text despre care nu sunteți sigur. Mesajele false redirecționați-le către 7726 pentru a raporta direct Ofcom”.

Tehnologia de apelare pe Internet, cunoscută și sub numele de Voice Over Internet Protocol (VoIP), este folosită de milioane de consumatori la nivel global pentru a efectua apeluri telefonice gratuite sau ieftine în fiecare an. Serviciile populare care folosesc VoIP includ WhatsApp, Skype, Zoom și Microsoft Teams.

Surse sceptice din cadrul Ofcom spun că blocarea traficului de la furnizorii străini de VoIP nu va funcționa pentru a opri mesajele și apelurile înșelătoare, deoarece o mare parte din Marea Britanie se bazează încă pe rețele vechi ISDN din anii 1970, care permit transmisia de voce și de date printr-un banal cablu de cupru.

În afară de consumatori, multe companii folosesc și tehnologia VoIP pentru rețelele telefonice interne corporative.

Potrivit lui românului Gabriel Cîrlig, expert în securitate cibernetică, companiile de telecomunicații nu inspectează traficul pe care îl primesc de la furnizorii VoIP, ci doar îl lasă în rețea. ”Din cauza acestei bariere de intrare mai scăzute, este foarte ușor pentru escroci să-și construiască propriile sisteme pentru a falsifica numerele de telefonie mobilă – infractorii cibernetici pretind, în esență, că sunt rețele de telefonie corporative legitime pentru a avea acces la infrastructura de telecomunicații legitimă”. El a adăugat că, în acest moment, depinde de furnizorul VoIP să verifice dacă apelurile pe care le predă rețelelor de telecomunicații sunt, de fapt, legale.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: