Magazinele din UK, în cea mai slabă perioadă de vânzări din 1996 

Vânzările cu amănuntul își continuă declinul pentru a cincea lună consecutiv în Marea Britanie, în septembrie, oamenii cheltuind mai puțin în magazine, în ciuda reducerii restricțiilor covid în vară. Astfel, potrivit Oficiului Național de Statistică (ONS), vânzările au scăzut cu 0,2% luna trecută, după o scădere de 0,6% în august, înregistrându-se cea mai dramatică perioadă de scăderi pentru magazine din 1996 cel puţin.

Magazinele nealimentare au fost cel mai puternic afectate de scăderea vânzărilor, clienții cumpărând mai puține bunuri de uz casnic și mobilier. În schimb, vânzările de combustibil au crescut cu 2,9%, impulsionate de o creștere a cererii.

Darren Morgan, director de statistică economică la ONS, a declarat: „Bunurile de uz casnic au fost principalul motor al declinului din luna septembrie, cu o scădere de aproape 10%, în timp ce vânzările de alimente au început să crească din nou după ce au scăzut luna trecută”.

La rândul său, Helen Dickinson, director executiv al British Retail Consortium (BRC), a declarat că patronii de magazine sunt „îngrijorați” de scăderea vânzărilor ce se anunță și pentru perioada de dinainte de Crăciun.

„De dragul redresării economice a Regatului Unit, este vital ca vânzările cu amănuntul să revină pe măsură ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor”, a declarat ea. Potrivit acesteia, deficitul de forță de muncă din lanțurile de aprovizionare, depozite și fabrici pune presiune și mai mare pe jucătorii din retail înainte de sezonul festiv.

Proporția vânzărilor online, totuși, a crescut la 28,1% în septembrie, de la 27,9% în luna anterioară – de departe mult mai bine decât nivelurile înregistrate în perioada pre-pandemică. La rândul lor, magazinele universale au raportat și ele o creștere a vânzărilor de 4,3%. Tony Brown, directorul executiv al New Start 2020, care deține magazinele Beales, a declarat pentru BBC că obiceiurile de cumpărare ale britanicilor s-au schimbat de când restricțiile s-au relaxat.

"Punct ochit, punct lovit - oamenii ies la cumpărături, știu ce vor, cheltuiesc și apoi pleacă. Este o dinamică diferită de ceea ce era înainte", a spus el. Retailerul a avertizat, de asemenea, despre o „furtună perfectă”, un concept prin care costurile ridicate de expediere, controalele vamale suplimentare din cauza Brexitului, inflația și costul creșterii prețului la combustibil determină ca tarifele suplimentare să fie puse în grija clienților.

Bethany Beckett, economist la Capital Economics, a declarat că ultimele cifre sugerează că „redresarea economică se risipește rapid”. „Având în vedere contextul penuriei continue și al creșterii infecțiilor cu Covid-19, bănuim că o creștere semnificativă a vânzărilor cu amănuntul este departe și pentru lunile următoare”.

Vânzările cu amănuntul își continuă declinul pentru a cincea lună consecutiv în Marea Britanie, în septembrie, oamenii cheltuind mai puțin în magazine, în ciuda reducerii restricțiilor covid în vară. Astfel, potrivit Oficiului Național de Statistică (ONS), vânzările au scăzut cu 0,2% luna trecută, după o scădere de 0,6% în august, înregistrându-se cea mai dramatică perioadă de scăderi pentru magazine din 1996 cel puţin.

Magazinele nealimentare au fost cel mai puternic afectate de scăderea vânzărilor, clienții cumpărând mai puține bunuri de uz casnic și mobilier. În schimb, vânzările de combustibil au crescut cu 2,9%, impulsionate de o creștere a cererii.

Darren Morgan, director de statistică economică la ONS, a declarat: „Bunurile de uz casnic au fost principalul motor al declinului din luna septembrie, cu o scădere de aproape 10%, în timp ce vânzările de alimente au început să crească din nou după ce au scăzut luna trecută”.

La rândul său, Helen Dickinson, director executiv al British Retail Consortium (BRC), a declarat că patronii de magazine sunt „îngrijorați” de scăderea vânzărilor ce se anunță și pentru perioada de dinainte de Crăciun.

„De dragul redresării economice a Regatului Unit, este vital ca vânzările cu amănuntul să revină pe măsură ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor”, a declarat ea. Potrivit acesteia, deficitul de forță de muncă din lanțurile de aprovizionare, depozite și fabrici pune presiune și mai mare pe jucătorii din retail înainte de sezonul festiv.

Proporția vânzărilor online, totuși, a crescut la 28,1% în septembrie, de la 27,9% în luna anterioară – de departe mult mai bine decât nivelurile înregistrate în perioada pre-pandemică. La rândul lor, magazinele universale au raportat și ele o creștere a vânzărilor de 4,3%. Tony Brown, directorul executiv al New Start 2020, care deține magazinele Beales, a declarat pentru BBC că obiceiurile de cumpărare ale britanicilor s-au schimbat de când restricțiile s-au relaxat.

"Punct ochit, punct lovit - oamenii ies la cumpărături, știu ce vor, cheltuiesc și apoi pleacă. Este o dinamică diferită de ceea ce era înainte", a spus el. Retailerul a avertizat, de asemenea, despre o „furtună perfectă”, un concept prin care costurile ridicate de expediere, controalele vamale suplimentare din cauza Brexitului, inflația și costul creșterii prețului la combustibil determină ca tarifele suplimentare să fie puse în grija clienților.

Bethany Beckett, economist la Capital Economics, a declarat că ultimele cifre sugerează că „redresarea economică se risipește rapid”. „Având în vedere contextul penuriei continue și al creșterii infecțiilor cu Covid-19, bănuim că o creștere semnificativă a vânzărilor cu amănuntul este departe și pentru lunile următoare”.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: