Vaccin anti-Covid, pastilă anti-Covid... Cercetătorii britanici au în studiu o nouă soluție

O companie cu sediul în Oxfordshire va începe în curând testele clinice ale unui vaccin de a doua generație împotriva Covid-19. Este vorba despre un plasture cutanat, ușor de administrat, care utilizează celule T pentru a ucide celulele infectate și care ar putea oferi imunitate de durată mai lungă decât vaccinurile actuale, a anunțat în exclusivitate theguardian.com.

Compania Emergex a fost înființată în Abingdon în 2016 pentru a dezvolta vaccinuri cu celule T, o creație a profesorului Thomas Rademacher, directorul executiv al companiei și profesor emerit de medicină moleculară la University College din Londra.

Vaccinurile primesc celulele T pentru a elimina rapid celulele infectate din organism după contaminare, prevenind astfel replicarea virală și apariția bolii. În timp ce anticorpii produși de actualele vaccinuri Covid se lipesc de virus și îl împiedică să infecteze celulele, celulele T găsesc și distrug celulele infectate. Celelalte vaccinuri, cum ar fi cele dezvoltate de Pfizer/BioNTech și AstraZeneca/Oxford University, produc, de asemenea, un răspuns al celulelor T, dar într-o măsură mai mică.

Emergex a primit undă verde de la autoritatea elvețiană de reglementare a medicamentelor pentru a efectua teste inițiale pe oameni la Lausanne, care implică 26 de persoane care vor primi o doză mare și o alta mică din vaccinul său experimental Covid-19, începând cu 3 ianuarie. Rezultatele intermediare ale procesului sunt așteptate în iunie.

„Este prima dată când un organism de reglementare a aprobat un vaccin împotriva Covid-19 pentru a intra în studii clinice și al căror singur scop este de a genera un răspuns focusat al celulelor T în absența unui răspuns al anticorpilor, iar acele celule T caută celule infectate și le omoară,” a declarat Robin Cohen, directorul comercial al companiei.

Folosind analogia unui asteroid care lovește o planetă, el a explicat: „Virusul este asteroidul: trage în planetă și un cod viral, o semnătură a acelui virus, este afișat rapid pe toată suprafața. Aceste semnături sunt citite de celulele T ca străine, iar celulele T ucid celula înainte de a putea produce noi viruși vii.”

Vaccinurile actuale împotriva Covid-19 provoacă în principal un răspuns al anticorpilor care scade în timp, ceea ce înseamnă că oamenii au nevoie de seruri de rapel pentru a menține protecția împotriva virusului.

Vaccinul Emergex acționează diferit, ucigând rapid celulele infectate. Aceasta înseamnă că ar putea oferi o imunitate de lungă durată – posibil timp de zeci de ani – și ar putea fi, de asemenea, mai bun în lupta împotriva mutațiilor virusului, a spus Cohen.

Un studiu publicat în revista ”Nature” săptămâna trecută a arătat că unii oameni suferă de „infecție avortivă” în care virusul intră în organism, dar este eliminat de celulele T ale sistemului imunitar în cel mai incipient stadiu. Asta explică fenomenul prin care o persoană care, în ciuda faptului că întreaga familie a fost infectată cu Covid-19, nu a fost niciodată testată pozitiv pentru boală.

Oamenii de știință susțin că descoperirea ar putea deschide calea pentru o nouă generație de vaccinuri care vizează răspunsul celulelor T, care ar putea produce o imunitate de durată mai lungă.

(Comentarii: 0)