Tragedia imigranților de pe Canalul Mânecii amplifică tensiunile dintre UK și Franța 

Într-o scrisoare oficială, premierul britanic, Boris Johnson i-a cerut președintelui francez, Emmanuel Macron, să reprimească imigranții care sosesc în Anglia din Franţa, pentru a evita o nouă tragedie ca cea de miercuri în care au murit 31 de persoane, după un naufragiu în Canalul Mânecii.

”Propun să punem în aplicare un acord bilateral de readmisie pentru a permite întoarcerea tuturor migraților ilegali care traversează Canalul Mânecii", a detaliat liderul britanic în documentul de trei pagini, postat joi pe Twitter. Reamintind că "UE a încheiat acorduri de readmisie cu țări precum Belarus și Federația Rusă", Boris Johnson și-a exprimat speranța că "un astfel de acord poate fi încheiat rapid și cu Regatul Unit".

"Această măsură ar avea un efect imediat și ar reduce considerabil - sau chiar opri - traversările, salvând vieți lovind fundamental modelul economic al bandelor criminale", a adăugat premierul britanic.

În scrisoarea sa către Macron, premierul Johnson a subliniat cinci pași salvatori: patrule comune pentru a împiedica mai multe bărci să părăsească plajele franceze; implementarea unor tehnologii mai avansate, cum ar fi senzori și radar; patrule maritime reciproce în apele teritoriale și supraveghere aeriană; celulă de criză pentru a lucra la un acord bilateral de readmisie cu Franța, alături de alte discuții, pentru stabilirea unui acord de același tip între Regatul Unit și UE.

Oficiali guvernamentali din Regatul Unit urmează să participe mai târziu la discuțiile pe tema imigranților ce va avea loc în Calais.

Cu toate acestea, Franța a anulat o întâlnire între ministrul de interne britanic Priti Patel și omologul său francez, Gérald Darmanin, stabilită pentru duminică tot în Calais.

Într-o declarație, Ministerul de Interne francez a spus: „Considerăm scrisoarea publică a lui Boris Johnson inacceptabilă și în opoziție cu discuțiile dintre omologi. „În consecință, Priti Patel nu mai este invitată la întâlnirea de duminică care va avea loc în continuare între Franța, Belgia, Olanda, Germania și Comisia UE”.

Analiștii politici pe teme externe susțin că sugestiile lui Boris Johnson ar fi „greu de digerat pentru Franța”.

Ministrul francez de interne, Gerald Darmanin, a cerut mai mult sprijin din partea vecinilor europeni, spunând joi postului de radio RTL că Franța nu „lupta singură împotriva traficanților” de ființe umane. Întrebat de ce Marea Britanie atrage atât de mulți imigranți ilegali, Darmanin s-a referit la modul în care Marea Britanie gestionează migrația și piața înfloritoare a muncii. „Există, evident, o gestionare proastă a imigrației în Marea Britanie”, a spus el.

În ciuda tragediei de miercuri, oameni disperați continuă să-și riște viața pentru a traversa Canalul. Un grup în veste de salvare și pături a fost văzut înghesuit la bordul unei bărci de salvare care a sosit joi la Dover.

Organizația Internațională pentru Migrație a declarat că tragedia de miercuri, este cea mai mare pierdere de vieți omenești în Canalul Mânecii de când a început să colecteze date, în 2014.

 

Într-o scrisoare oficială, premierul britanic, Boris Johnson i-a cerut președintelui francez, Emmanuel Macron, să reprimească imigranții care sosesc în Anglia din Franţa, pentru a evita o nouă tragedie ca cea de miercuri în care au murit 31 de persoane, după un naufragiu în Canalul Mânecii.

”Propun să punem în aplicare un acord bilateral de readmisie pentru a permite întoarcerea tuturor migraților ilegali care traversează Canalul Mânecii", a detaliat liderul britanic în documentul de trei pagini, postat joi pe Twitter. Reamintind că "UE a încheiat acorduri de readmisie cu țări precum Belarus și Federația Rusă", Boris Johnson și-a exprimat speranța că "un astfel de acord poate fi încheiat rapid și cu Regatul Unit".

"Această măsură ar avea un efect imediat și ar reduce considerabil - sau chiar opri - traversările, salvând vieți lovind fundamental modelul economic al bandelor criminale", a adăugat premierul britanic.

În scrisoarea sa către Macron, premierul Johnson a subliniat cinci pași salvatori: patrule comune pentru a împiedica mai multe bărci să părăsească plajele franceze; implementarea unor tehnologii mai avansate, cum ar fi senzori și radar; patrule maritime reciproce în apele teritoriale și supraveghere aeriană; celulă de criză pentru a lucra la un acord bilateral de readmisie cu Franța, alături de alte discuții, pentru stabilirea unui acord de același tip între Regatul Unit și UE.

Oficiali guvernamentali din Regatul Unit urmează să participe mai târziu la discuțiile pe tema imigranților ce va avea loc în Calais.

Cu toate acestea, Franța a anulat o întâlnire între ministrul de interne britanic Priti Patel și omologul său francez, Gérald Darmanin, stabilită pentru duminică tot în Calais.

Într-o declarație, Ministerul de Interne francez a spus: „Considerăm scrisoarea publică a lui Boris Johnson inacceptabilă și în opoziție cu discuțiile dintre omologi. „În consecință, Priti Patel nu mai este invitată la întâlnirea de duminică care va avea loc în continuare între Franța, Belgia, Olanda, Germania și Comisia UE”.

Analiștii politici pe teme externe susțin că sugestiile lui Boris Johnson ar fi „greu de digerat pentru Franța”.

Ministrul francez de interne, Gerald Darmanin, a cerut mai mult sprijin din partea vecinilor europeni, spunând joi postului de radio RTL că Franța nu „lupta singură împotriva traficanților” de ființe umane. Întrebat de ce Marea Britanie atrage atât de mulți imigranți ilegali, Darmanin s-a referit la modul în care Marea Britanie gestionează migrația și piața înfloritoare a muncii. „Există, evident, o gestionare proastă a imigrației în Marea Britanie”, a spus el.

În ciuda tragediei de miercuri, oameni disperați continuă să-și riște viața pentru a traversa Canalul. Un grup în veste de salvare și pături a fost văzut înghesuit la bordul unei bărci de salvare care a sosit joi la Dover.

Organizația Internațională pentru Migrație a declarat că tragedia de miercuri, este cea mai mare pierdere de vieți omenești în Canalul Mânecii de când a început să colecteze date, în 2014.

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: