Compania aeriana low-cost Ryanair. Pro si contra (2014-11-27)

Probabil, pentru multi, denumirea companiei aeriene Ryanair este asociata cu biletele de avion ieftine. Europenii moderni nu recunosc granite teritoriale si bariere, deci aceasta companie aeriana ofera oportunitatea de a se deplasa ieftin de la un oras european la altul, lucru care a devenit de mult timp o necesitate pentru multi oameni. O astfel de libertate de a calatori in jurul Europei a devenit un fel de rutina, ca si munca la Londra, iar vacanta de vara petrecuta in Valencia de mult timp nu il mai surprinde pe nici un european. Serviciile Ryanair sunt folosite doar de turistii europeni moderni. Acest tip de calatori este opusul tipului clasic. Pasagerul Ryanair, care nu este constrans de tariful mare al biletelor de avion, se distinge prin spontaneitate.

Despre compania Ryanair
Ryanair este o companie aeriana irlandeza low-cost, care in ultimul timp se claseaza printre companiile aeriene cele mai profitabile din lume. Cu toate acestea, cu privire la acesta companie exista multe discutii si dispute – unii o lauda, iar altii o critica. Este clar ca Ryanair se diferentiaza nu doar prin serviciile ieftine, dar si prin radicalismul conducerii. De exemplu, Ryanair, in scopul reducerii costurilor de energie electrica, a interzis angajatiilor sa-si incarce telefoanele mobile la locul de munca.

Ryanair a fost fondata in 1985 de Tony Ryan, omul de afaceri de origine irlandeza. Aceasta companie a inceput activitatea cu un singur traseu - Waterford-Londra (Gatwick) si zbura cu o aeronava de 15 locuri. In 1986 a fost deschis un alt traseu - Dublin-Londra (Luton). Intr-un an, zburand doar pe doua trasee si cu doar doua aeronave, Ryanair a transportat 82.000 de pasageri.

Numarul persoanelor care foloseau serviciile Ryanair crestea, dar compania nu a avut un profit. In 1991 s-a decis sa reinvie compania de zboruri ieftine. Lui Michael O'Leary i-a fost incredintata conducerea companiei, astfel incat sa o faca sa functioneze profitabil. Pe baza experientei sale la compania aeriana din SUA , „Southwest Airlines”, acesta a aplicat modelul de afaceri de succes la Ryanair: a eliminat clasa business, a inceput sa zboare doar cu un tip de aeronava, a folosit numai ceea ce este necesar pentru a indeplini cerintele minime (fara elemente decorative).

In anul 2000, compania aeriana Ryanair si-a creat website-ul, astfel au fost create toate conditiile pentru ca pasagerii sa rezerve bilete de avion direct de la compania low cost si nu doar prin agentiile de turism. Acest lucru a garantat reducerea si mai mult la pretul biletelor de avion.

Ryanair inca este acuzata de incapacitatea de a avea grija in mod corespunzator de clientii sai. Aceasta companie nu oferea locuri de cazare si masa pasagerilor ale caror zboruri au fost amanate sau anulate. In plus, Ryanair este acuzata ca pentru multe dintre rute a ales aeroporturi mai mici si mai indepartate de centrul orasului, acestea fiind mai greu accesibile. De asemenea, societatea a fost criticata din cauza ca, pentru transportul pasagerilor, folosea avioanele Boeing vechi, de model 737-200. Compania aeriana a renuntat la acest tip de aeronava doar cu putin timp in urma.

Chiar daca Ryanair este mult criticata, aceasta ocupa in Europa o pozitie de lider pe piata de transport aerian de pasageri.

   

Tags: Avion low cost, Bilete low cost, Calatoria cu avion, Calatoria in Europa, Compania aeriana irlandeza, Compania Ryanair, Companie aeriana low-cost, Om de afaceri Tony Ryan, Serviciile companiei Ryanair