Soluția pentru criza șoferilor de TIR din UK: vize temporare. Valabilitatea lor a stârnit critici acerbe... 

Pe fondul crizei combustibilului, guvernul de la Londra vine cu o soluție: vizele de urgență pentru șoferii străini de camioane, care să ajute, în special, industria cărnii și cea a transporturilor să nu intre în colaps. Potrivit independent.co.uk, vizele sunt valabile doar până la 24 decembrie, veste ce a declanșat o critici imediate și revoltă printre jucătorii din industriile vizate. Decizia a fost văzută ca și cum ai încerca să stingi un incendiu imens doar cu un deget, ceea ce e imposibil.

Așa cum era de așteptat, 5.000 de șoferi de vehicule grele - împreună cu 5.500 de muncitori din industria cărnii - vor avea dreptul să lucreze în Marea Britanie, o mișcare respinsă în mod repetat de miniștri, în ciuda avertismentelor privind o criză a lanțului de aprovizionare.

Chiar dacă vizele vor fi valabile doar până în ajunul Crăciunului, mișcarea nu va reuși să oprească scenele unor cozi lungi la stațiile de alimentare cu carburant și temerile privind lipsurile în prag de sărbători.

Camera de Comerț Britanică (BCC) susține că soluția e una „insuficientă” și pe termen prea scurt, în timp ce Consorțiul Vânzătorilor din Retail a declarat că numai supermarketurile au nevoie de 15.000 de șoferi suplimentari pentru sezonul de Crăciun și că 5.000 de vize „vor face puțin pentru a atenua deficitul actual”.

„Crăciunul înseamnă mai mult decât mâncare, așa că pentru a evita dezamăgirea a milioane de gospodării în timpul sărbătorilor de iarnă, îndemnăm guvernul să extindă acest program”, a declarat Andrew Opie, director în domeniul produselor alimentare din cadrul consorțiului.

În același timp, Asociația Transportului Rutier a scăzut deficitul la 100.000 de șoferi și acuză parțial Brexit-ul de criză - ceea ce miniștrii au fost criticați pentru că refuză să accepte.

Grant Shapps, ministrul britanic al transporturilor, a declarat că măsurile vor aborda ceea ce el a numit „această criză globală”, adăugând: „Acest guvern continuă să facă tot ce poate pentru a ajuta industriile din transport și produse alimentare să facă față deficitului de șoferi de camioane.” Miniștrii au fost obligați să acționeze în criza șoferilor, deși au insistat în repetate rânduri că exodul șoferilor din UE a creat o oportunitate pentru creșterea salariilor în domeniu, iar acest lucru i-ar încuraja pe britanici să ocupe locurile rămase vacante.

Pe lângă vizele temporare, Guvernul alocă 10 milioane de lire sterline pentru a forma până la 3.000 de șoferi de vehicule grele și vrea să formeze încă 1.000 prin cursuri de educație pentru adulți. Vor fi folosiți examinatorii auto ai Ministerului Apărării pentru a reduce timpul de așteptare pentru examenul auto în următoarele 12 săptămâni, iar șoferii pensionați vor primi scrisori în care li se vor aduce la cunoștință toate beneficiile dacă se întorc în câmpul muncii.

 

Pe fondul crizei combustibilului, guvernul de la Londra vine cu o soluție: vizele de urgență pentru șoferii străini de camioane, care să ajute, în special, industria cărnii și cea a transporturilor să nu intre în colaps. Potrivit independent.co.uk, vizele sunt valabile doar până la 24 decembrie, veste ce a declanșat o critici imediate și revoltă printre jucătorii din industriile vizate. Decizia a fost văzută ca și cum ai încerca să stingi un incendiu imens doar cu un deget, ceea ce e imposibil.

Așa cum era de așteptat, 5.000 de șoferi de vehicule grele - împreună cu 5.500 de muncitori din industria cărnii - vor avea dreptul să lucreze în Marea Britanie, o mișcare respinsă în mod repetat de miniștri, în ciuda avertismentelor privind o criză a lanțului de aprovizionare.

Chiar dacă vizele vor fi valabile doar până în ajunul Crăciunului, mișcarea nu va reuși să oprească scenele unor cozi lungi la stațiile de alimentare cu carburant și temerile privind lipsurile în prag de sărbători.

Camera de Comerț Britanică (BCC) susține că soluția e una „insuficientă” și pe termen prea scurt, în timp ce Consorțiul Vânzătorilor din Retail a declarat că numai supermarketurile au nevoie de 15.000 de șoferi suplimentari pentru sezonul de Crăciun și că 5.000 de vize „vor face puțin pentru a atenua deficitul actual”.

„Crăciunul înseamnă mai mult decât mâncare, așa că pentru a evita dezamăgirea a milioane de gospodării în timpul sărbătorilor de iarnă, îndemnăm guvernul să extindă acest program”, a declarat Andrew Opie, director în domeniul produselor alimentare din cadrul consorțiului.

În același timp, Asociația Transportului Rutier a scăzut deficitul la 100.000 de șoferi și acuză parțial Brexit-ul de criză - ceea ce miniștrii au fost criticați pentru că refuză să accepte.

Grant Shapps, ministrul britanic al transporturilor, a declarat că măsurile vor aborda ceea ce el a numit „această criză globală”, adăugând: „Acest guvern continuă să facă tot ce poate pentru a ajuta industriile din transport și produse alimentare să facă față deficitului de șoferi de camioane.” Miniștrii au fost obligați să acționeze în criza șoferilor, deși au insistat în repetate rânduri că exodul șoferilor din UE a creat o oportunitate pentru creșterea salariilor în domeniu, iar acest lucru i-ar încuraja pe britanici să ocupe locurile rămase vacante.

Pe lângă vizele temporare, Guvernul alocă 10 milioane de lire sterline pentru a forma până la 3.000 de șoferi de vehicule grele și vrea să formeze încă 1.000 prin cursuri de educație pentru adulți. Vor fi folosiți examinatorii auto ai Ministerului Apărării pentru a reduce timpul de așteptare pentru examenul auto în următoarele 12 săptămâni, iar șoferii pensionați vor primi scrisori în care li se vor aduce la cunoștință toate beneficiile dacă se întorc în câmpul muncii.

 

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: