De ce raționalizează supermarketurile din UK uleiul de gătit? 

Ultimele date despre supermarketuri de la Kantar arată că oamenii au făcut rezerve de ulei pentru gătit din cauza îngrijorării legate de lipsa uleiului de floarea soarelui cauzată de războiul Rusia-Ucraina.

Într-o modalitate care amintește de controlul exercitat asupra produselor populare precum făina, ouăle și hârtia igienică, pe durata pandemiei, un număr de supermarketuri, inclusiv Tesco, Morrisons și Waitrose au restricționat cantitatea de sticle pe care cumpărătorii le pot achiziționa pentru a se asigura că este îndeajuns pentru toată lumea.

În revizuirea lunară a vânzărilor supermarketurilor Fraser McKevitt, directorul comercial și responsabilul de citirea consumatorului de la Kantar, explică se ce limitele achizițiilor ar putea fi necesare. În cele patru săptămâni de până la 17 Aprilie ( înaintea instaurării restricțiilor ) vânzările la ulei de gătit crescuseră cu aproape 20% pentru că oamenii făceau rezerve.

Vânzările de ulei au crescut cu 17%, a explicat McKevitt, din cauza unei combinații între ‘ creșterea prețurilor și cea a cererii ‘. În cadrul acestei cereri mari de ulei de floarea soarelui și ulei vegetal a avut loc cea mai mare creștere de 27% respectiv 40%.

Împreună, Ucraina și Rusia sunt responsabile pentru producția a aproape 60% din producția mondială de ulei de floarea soarelui, deci întreruperile exporturilor cauzate de către război au produs un șoc major asupra aprovizionării.

Milioane de tone de ulei de floarea soarelui pregătit pentru cumpărători din afara țări este blocat în Ucraina, declanșând o încercare de a găsi uleiuri vegetale alternative, dar care nu sunt în cantitate îndeajuns de mare pentru a deservi pe toată lumea.

Situația din UK este acută pentru că majoritatea proviziilor de ulei de floarea soarelui vine din Ucraina. Anterior crizei,  uleiul de floarea soarelui reprezenta aproape o cincime din piața de ulei de gătit din UK prin valoare în supermarketuri și 44% din volum, conform datelor de la firma NielsenIO.

Deficitul de ulei de floarea soarelui nu este o problemă doar pentru comercianți. Pe lângă faptul că este indispensabil acasă, acesta este utilizat și pentru producerea mai multor produse de mâncare, inclusiv cipsurile, biscuiții , batoanele de pește și maioneza. Multe firme de mâncare au fost forțate să își modifice rețetele din scurt. Pentru a preveni oprirea liniile de producție a mâncărurilor guvernul a permis producătorilor să treacă la uleiul de rapiță, cu condiția de a-și actualiza etichetele produselor cât mai repede posibil.

Pentru a crește aprovizionarea cu ulei vegetal au fost cereri ca guvernele să devieze recoltele departe de rezervoarele de combustibili prin relaxarea mandatelor lor de biocombustibil. Biocombustibilii reprezintă aproape 15% din cererea globală de ulei vegetal, în încercarea țărilor de a scădea dependența de combustibil fosil.

Ultimele date despre supermarketuri de la Kantar arată că oamenii au făcut rezerve de ulei pentru gătit din cauza îngrijorării legate de lipsa uleiului de floarea soarelui cauzată de războiul Rusia-Ucraina.

Într-o modalitate care amintește de controlul exercitat asupra produselor populare precum făina, ouăle și hârtia igienică, pe durata pandemiei, un număr de supermarketuri, inclusiv Tesco, Morrisons și Waitrose au restricționat cantitatea de sticle pe care cumpărătorii le pot achiziționa pentru a se asigura că este îndeajuns pentru toată lumea.

În revizuirea lunară a vânzărilor supermarketurilor Fraser McKevitt, directorul comercial și responsabilul de citirea consumatorului de la Kantar, explică se ce limitele achizițiilor ar putea fi necesare. În cele patru săptămâni de până la 17 Aprilie ( înaintea instaurării restricțiilor ) vânzările la ulei de gătit crescuseră cu aproape 20% pentru că oamenii făceau rezerve.

Vânzările de ulei au crescut cu 17%, a explicat McKevitt, din cauza unei combinații între ‘ creșterea prețurilor și cea a cererii ‘. În cadrul acestei cereri mari de ulei de floarea soarelui și ulei vegetal a avut loc cea mai mare creștere de 27% respectiv 40%.

Împreună, Ucraina și Rusia sunt responsabile pentru producția a aproape 60% din producția mondială de ulei de floarea soarelui, deci întreruperile exporturilor cauzate de către război au produs un șoc major asupra aprovizionării.

Milioane de tone de ulei de floarea soarelui pregătit pentru cumpărători din afara țări este blocat în Ucraina, declanșând o încercare de a găsi uleiuri vegetale alternative, dar care nu sunt în cantitate îndeajuns de mare pentru a deservi pe toată lumea.

Situația din UK este acută pentru că majoritatea proviziilor de ulei de floarea soarelui vine din Ucraina. Anterior crizei,  uleiul de floarea soarelui reprezenta aproape o cincime din piața de ulei de gătit din UK prin valoare în supermarketuri și 44% din volum, conform datelor de la firma NielsenIO.

Deficitul de ulei de floarea soarelui nu este o problemă doar pentru comercianți. Pe lângă faptul că este indispensabil acasă, acesta este utilizat și pentru producerea mai multor produse de mâncare, inclusiv cipsurile, biscuiții , batoanele de pește și maioneza. Multe firme de mâncare au fost forțate să își modifice rețetele din scurt. Pentru a preveni oprirea liniile de producție a mâncărurilor guvernul a permis producătorilor să treacă la uleiul de rapiță, cu condiția de a-și actualiza etichetele produselor cât mai repede posibil.

Pentru a crește aprovizionarea cu ulei vegetal au fost cereri ca guvernele să devieze recoltele departe de rezervoarele de combustibili prin relaxarea mandatelor lor de biocombustibil. Biocombustibilii reprezintă aproape 15% din cererea globală de ulei vegetal, în încercarea țărilor de a scădea dependența de combustibil fosil.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: