Este oficial!! Ce au stabilit autoritățile britanice în privința clădirilor noi din 2022? 

Casele și clădirile noi din Marea Britanie vor fi obligate, prin lege, să instaleze puncte de încărcare pentru vehicule electrice începând de anul viitor, informează BBC, citând un comunicat de presă. Potrivit noului act legislativ, ce urmează a fi anunțat azi de Boris Johnson, se are în vedere instalarea până la 145.000 de puncte de încărcare în toată țara în fiecare an, până în 2030.

Supermarketurile noi, spațiile și clădirile de birouri aflate în curs de renovare majoră vor intra și ele sub incidența noii legi. În plus, la finalul acestor renovări, construcțiile vor avea mai mult de 10 locuri de parcare.

Mișcarea vine în contextul în care Marea Britanie își propune să treacă complet la utilizarea de mașini electrice, vânzările de mașini noi pe benzină și diesel fiind interzise începând cu 2030.

„Acesta este un moment esențial - nu putem continua așa cum suntem. Trebuie să ne adaptăm economia la revoluția industrială verde”, este îndemnul cu care prim-ministrul Boris Johnson anunță noile legi la conferința Confederației Industriei Britanice de luni.

Guvernul susține că noile legi vor face ca încărcarea electrică să fie la fel de ușor de făcut ca și alimentarea unei mașini pe benzină sau diesel astăzi. Potrivit inițiatorilor legii, vor fi introduse „modalități mai simple de a plăti” pentru a încărca vehiculele prin plăți contactless la „toate punctele de încărcare rapide”.

Accelerarea investițiilor în infrastructura de încărcare, în ideea de a facilita tranziția la vehiculele electrice, este unul din elementele cuprinse într-o strategie națională privind ajungerea la emisii zero, publicată luna trecută de guvernul britanic. Mașinile și taxiurile au reprezentat 16% din emisiile din Regatul Unit în 2019.

Pe de altă parte, laburiștii susțin că acest anunț nu abordează diviziunea geografică „îngrozitoare” între punctele de încărcare disponibile.

„Londra și sud-estul au mai multe puncte de încărcare pentru mașini publice decât restul Angliei și Țării Galilor la un loc. Cu toate acestea, nu există nimic aici care să ajute la rezolvarea acestei probleme. Nici nu există ajutor pentru ca familiile cu venituri mici și medii să-și permită vehicule electrice sau investițiile necesare pentru a construi gigafabricile de care avem nevoie”, au spus politicienii din opoziție.

Marea Britanie are în prezent aproximativ 25.000 de puncte de încărcare, dar Autoritatea pentru Concurență și Piețe a spus că ar putea avea nevoie de 10 ori mai multe înainte de 2030. Câțiva mari producători de automobile, cum ar fi Jaguar și Volvo, plănuiesc să devină electrice din 2025 și 2030, iar Ford a declarat că toate vehiculele vândute în Europa vor fi electrice până în 2030. Vânzările de mașini electrice din Regatul Unit sunt în creștere, aproximativ 10% dintre mașinile vândute în 2020 fiind electrice, în creștere de la 2,5% în 2018.

Casele și clădirile noi din Marea Britanie vor fi obligate, prin lege, să instaleze puncte de încărcare pentru vehicule electrice începând de anul viitor, informează BBC, citând un comunicat de presă. Potrivit noului act legislativ, ce urmează a fi anunțat azi de Boris Johnson, se are în vedere instalarea până la 145.000 de puncte de încărcare în toată țara în fiecare an, până în 2030.

Supermarketurile noi, spațiile și clădirile de birouri aflate în curs de renovare majoră vor intra și ele sub incidența noii legi. În plus, la finalul acestor renovări, construcțiile vor avea mai mult de 10 locuri de parcare.

Mișcarea vine în contextul în care Marea Britanie își propune să treacă complet la utilizarea de mașini electrice, vânzările de mașini noi pe benzină și diesel fiind interzise începând cu 2030.

„Acesta este un moment esențial - nu putem continua așa cum suntem. Trebuie să ne adaptăm economia la revoluția industrială verde”, este îndemnul cu care prim-ministrul Boris Johnson anunță noile legi la conferința Confederației Industriei Britanice de luni.

Guvernul susține că noile legi vor face ca încărcarea electrică să fie la fel de ușor de făcut ca și alimentarea unei mașini pe benzină sau diesel astăzi. Potrivit inițiatorilor legii, vor fi introduse „modalități mai simple de a plăti” pentru a încărca vehiculele prin plăți contactless la „toate punctele de încărcare rapide”.

Accelerarea investițiilor în infrastructura de încărcare, în ideea de a facilita tranziția la vehiculele electrice, este unul din elementele cuprinse într-o strategie națională privind ajungerea la emisii zero, publicată luna trecută de guvernul britanic. Mașinile și taxiurile au reprezentat 16% din emisiile din Regatul Unit în 2019.

Pe de altă parte, laburiștii susțin că acest anunț nu abordează diviziunea geografică „îngrozitoare” între punctele de încărcare disponibile.

„Londra și sud-estul au mai multe puncte de încărcare pentru mașini publice decât restul Angliei și Țării Galilor la un loc. Cu toate acestea, nu există nimic aici care să ajute la rezolvarea acestei probleme. Nici nu există ajutor pentru ca familiile cu venituri mici și medii să-și permită vehicule electrice sau investițiile necesare pentru a construi gigafabricile de care avem nevoie”, au spus politicienii din opoziție.

Marea Britanie are în prezent aproximativ 25.000 de puncte de încărcare, dar Autoritatea pentru Concurență și Piețe a spus că ar putea avea nevoie de 10 ori mai multe înainte de 2030. Câțiva mari producători de automobile, cum ar fi Jaguar și Volvo, plănuiesc să devină electrice din 2025 și 2030, iar Ford a declarat că toate vehiculele vândute în Europa vor fi electrice până în 2030. Vânzările de mașini electrice din Regatul Unit sunt în creștere, aproximativ 10% dintre mașinile vândute în 2020 fiind electrice, în creștere de la 2,5% în 2018.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: