Parcurs extraordinar al elevilor români la dezbateri în limba engleză! 

Dezbaterea, o disciplină esențială în școlile din Anglia și nu numai, a devenit de un interes aparte și în rândul elevilor din România. Astfel, Echipa Națională a României a obținut o performanță istorică la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi, fiind singura din Europa care s-a clasat în primele 8 echipe ale lumii.

Potrivit unui comunicat de presă al Asociației Române de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR), echipa elevilor români a fost declarată „Cea mai bună echipă EFL” - „EFL Best Team” (English as a Foreign Language – Engleza ca limbă străină) dintre cele 19 echipe participante în concurs, înaintea unor echipe precum Danemarca, Lituania, Japonia, Germania, Croația, Ungaria.

Campionatul s-a desfășurat online în perioada 25 iulie - 5 august, parcursul extraordinar al elevilor români oprindu-se în sferturi, în fața echipei statului Filipine.

Anul acesta, echipa României a fost formată din elevii: Oana Nițu (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești); Elena Rădulescu (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București); Tania Acsinte (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București); Irina Chicuș (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București); Valeriu Cărășel (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București - locul 8 în clasamentul individual EFL); Arina Dumitru (clasa a X-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești).

Echipe puternice, formate din vorbitori nativi de limba engleză, precum echipa Angliei sau Irlandei, au părăsit turneul în fazele anterioare, au transmis reprezentanții ARDOR. La fiecare ediție a Campionatului Mondial se realizează, pe lângă clasamentul general, un clasament EFL, al țărilor unde limba engleză se învață la școală ca limbă străină, spre deosebire de țările unde este limbă nativă (ex. Canada, campionii din acest an, SUA, Australia, Anglia) sau ESL (English as a Secondary Language), țări unde engleza este limbă oficială secundară și elevii au învățământ integral în această limbă (Hong Kong, Filipine, India, Pakistan etc.).

Printre temele dezbătute au fost: posibilitatea ca serialele cu polițiști să facă mai mult rău decât bine, interzicerea producerii și a consumului de carne, comercializarea spațiului cosmic, capitalismul „curcubeu”, faptul că țările în curs de dezvoltare ar trebui să prioritizeze industrializarea în scopul substituirii importurilor în defavoarea industrializării orientate spre exporturi.

România este reprezentată la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) încă din 2006. Cea mai bună performanță anterioară a echipei a fost în 2020, când elevii români au obținut locul 15 în clasamentul general și locul 1 în clasamentul EFL.

Dezbaterea, o disciplină esențială în școlile din Anglia și nu numai, a devenit de un interes aparte și în rândul elevilor din România. Astfel, Echipa Națională a României a obținut o performanță istorică la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi, fiind singura din Europa care s-a clasat în primele 8 echipe ale lumii.

Potrivit unui comunicat de presă al Asociației Române de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR), echipa elevilor români a fost declarată „Cea mai bună echipă EFL” - „EFL Best Team” (English as a Foreign Language – Engleza ca limbă străină) dintre cele 19 echipe participante în concurs, înaintea unor echipe precum Danemarca, Lituania, Japonia, Germania, Croația, Ungaria.

Campionatul s-a desfășurat online în perioada 25 iulie - 5 august, parcursul extraordinar al elevilor români oprindu-se în sferturi, în fața echipei statului Filipine.

Anul acesta, echipa României a fost formată din elevii: Oana Nițu (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești); Elena Rădulescu (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București); Tania Acsinte (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București); Irina Chicuș (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București); Valeriu Cărășel (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București - locul 8 în clasamentul individual EFL); Arina Dumitru (clasa a X-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești).

Echipe puternice, formate din vorbitori nativi de limba engleză, precum echipa Angliei sau Irlandei, au părăsit turneul în fazele anterioare, au transmis reprezentanții ARDOR. La fiecare ediție a Campionatului Mondial se realizează, pe lângă clasamentul general, un clasament EFL, al țărilor unde limba engleză se învață la școală ca limbă străină, spre deosebire de țările unde este limbă nativă (ex. Canada, campionii din acest an, SUA, Australia, Anglia) sau ESL (English as a Secondary Language), țări unde engleza este limbă oficială secundară și elevii au învățământ integral în această limbă (Hong Kong, Filipine, India, Pakistan etc.).

Printre temele dezbătute au fost: posibilitatea ca serialele cu polițiști să facă mai mult rău decât bine, interzicerea producerii și a consumului de carne, comercializarea spațiului cosmic, capitalismul „curcubeu”, faptul că țările în curs de dezvoltare ar trebui să prioritizeze industrializarea în scopul substituirii importurilor în defavoarea industrializării orientate spre exporturi.

România este reprezentată la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) încă din 2006. Cea mai bună performanță anterioară a echipei a fost în 2020, când elevii români au obținut locul 15 în clasamentul general și locul 1 în clasamentul EFL.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: