Român, complet vaccinat, ratează vacanța din cauza unei erori a NHS 

Tot mai multe destinații de vacanță cer dovada vaccinării, iar aceasta nu poate fi furnizată de unii cetățeni ai Marii Britanii, care și-au cumpărat deja biletele. Mai exact, mulți britanici nu sunt înregistrați în sistem ca fiind vaccinați cu schema completă. În aceiași situație s-a aflat și un român din Anglia, vaccinat cu ambele doze, care nu a reușit să se întoarcă în țară din cauza unor probleme date de aplicația NHS (a sistemului de sănătate public din Marea Britanie).

În urma unor investigații, s-a constatat că mulți dintre cei care s-au vaccinat cu două doze de ser anti-Covid nu au nicio dovadă oficială în aplicația NHS, a raportat The Telegraph.

Astfel, Dan Ciubotaru, profesor în cadrul Universității din Oxford a declarat pentru The Sun că aștepta de aproape doi ani să-și viziteze tatăl din România. A fost vaccinat cu ambele doze, și, numai în momentul în care a declarat că este pregătit să se vaccineze și cu a treia doză, problema sa a fost luată în seamă și, ulterior, rezolvată.

„A doua doză nu apărea înregistrată în aplicația NHS. După cinci zile am încercat să sun la 119 pentru a obține dovada vaccinării, mi-au spus să aștept până trec alte șapte zile. Am făcut asta, am sunat din nou, apoi au spus că nu pot face nimic și că ar trebui sun la centrul de vaccinare,” a declarat Dan Ciubotaru.

Mai mult, profesorul român a primit și o scrisoare oficială prin care era invitat să se programeze pentru a doua doză de vaccin, de care beneficiase deja.

În aceeași situație s-a aflat și Andrew Harrold, din Brighton, care a declarat că vaccinul pe care l-a făcut într-un centru din Selhurst Park din Londra nu a fost înregistrat în aplicația NHS. El a încercat de 14 ori să rezolve problema cu serviciul de asistență 119 al sistemului de sănătate public din Marea Britanie, și apoi cu medicul de familie, dar fără succes.

„Voi insista (n. red. să obțină înregistrarea celei de-a doua doze de vaccin în sistem), dar este un sistem foarte greu de navigat și riscă să excludă o mulțime de oameni de la revenirea la normalitate”.

Oficialii guvernamentali sau ai NHS n-au venit cu nicio explicație. Doar un purtător de cuvânt al Departamentului de Sănătate și Asistență Socială s-a rezumat în a declara că: „Informațiile afișate provin din sistemele NHS naționale și, dacă informațiile unui pacient sunt incorecte sau lipsesc, acesta poate contacta medicul de familie, care va putea să actualizeze înregistrarea”.

Dar, și așa, unii dintre pacienți susțin că au fost amânați de medicii de familie. Aceștia din urmă au explicat că abia pot să facă față volumului mare de solicitări.

La fel, întârzierile birocratice ar determina probleme în obținerea pașapoartelor COVID, care vor fi cerute din luna septembrie și pentru accesul în cluburi.

Tot mai multe destinații de vacanță cer dovada vaccinării, iar aceasta nu poate fi furnizată de unii cetățeni ai Marii Britanii, care și-au cumpărat deja biletele. Mai exact, mulți britanici nu sunt înregistrați în sistem ca fiind vaccinați cu schema completă. În aceiași situație s-a aflat și un român din Anglia, vaccinat cu ambele doze, care nu a reușit să se întoarcă în țară din cauza unor probleme date de aplicația NHS (a sistemului de sănătate public din Marea Britanie).

În urma unor investigații, s-a constatat că mulți dintre cei care s-au vaccinat cu două doze de ser anti-Covid nu au nicio dovadă oficială în aplicația NHS, a raportat The Telegraph.

Astfel, Dan Ciubotaru, profesor în cadrul Universității din Oxford a declarat pentru The Sun că aștepta de aproape doi ani să-și viziteze tatăl din România. A fost vaccinat cu ambele doze, și, numai în momentul în care a declarat că este pregătit să se vaccineze și cu a treia doză, problema sa a fost luată în seamă și, ulterior, rezolvată.

„A doua doză nu apărea înregistrată în aplicația NHS. După cinci zile am încercat să sun la 119 pentru a obține dovada vaccinării, mi-au spus să aștept până trec alte șapte zile. Am făcut asta, am sunat din nou, apoi au spus că nu pot face nimic și că ar trebui sun la centrul de vaccinare,” a declarat Dan Ciubotaru.

Mai mult, profesorul român a primit și o scrisoare oficială prin care era invitat să se programeze pentru a doua doză de vaccin, de care beneficiase deja.

În aceeași situație s-a aflat și Andrew Harrold, din Brighton, care a declarat că vaccinul pe care l-a făcut într-un centru din Selhurst Park din Londra nu a fost înregistrat în aplicația NHS. El a încercat de 14 ori să rezolve problema cu serviciul de asistență 119 al sistemului de sănătate public din Marea Britanie, și apoi cu medicul de familie, dar fără succes.

„Voi insista (n. red. să obțină înregistrarea celei de-a doua doze de vaccin în sistem), dar este un sistem foarte greu de navigat și riscă să excludă o mulțime de oameni de la revenirea la normalitate”.

Oficialii guvernamentali sau ai NHS n-au venit cu nicio explicație. Doar un purtător de cuvânt al Departamentului de Sănătate și Asistență Socială s-a rezumat în a declara că: „Informațiile afișate provin din sistemele NHS naționale și, dacă informațiile unui pacient sunt incorecte sau lipsesc, acesta poate contacta medicul de familie, care va putea să actualizeze înregistrarea”.

Dar, și așa, unii dintre pacienți susțin că au fost amânați de medicii de familie. Aceștia din urmă au explicat că abia pot să facă față volumului mare de solicitări.

La fel, întârzierile birocratice ar determina probleme în obținerea pașapoartelor COVID, care vor fi cerute din luna septembrie și pentru accesul în cluburi.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: