Vânzările de mașini second-hand cresc, în UK! 

Vânzările de autovehicule la mâna a doua din Marea Britanie s-au dublat în ultimele luni odată cu reducerea restricțiilor impuse de coronavirus și a lipsei de noi modele, notează BBC.  An de an, piața mașinilor de ocazie crește cu 108,6% în al doilea trimestru, cu peste 2,2 milioane de mașini la mâna a doua, a declarat Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile (SMMT).

Numărul vânzărilor a crescut cu 6,6% față de nivelurile pre-pandemice în 2019. Dar mașinile pe benzină au reprezentat cea mai mare parte a vânzărilor. În plus, cererea crescută a dus la o creștere a vânzărilor de mașini mai vechi, doar 12,7% din toate vehiculele vândute fiind produse în ultimii trei ani.

SMMT crede că această creștere a vânzărilor a venit drept urmare a reducerii restricțiilor Covid din țară. Ford Fiestas, Vauxhall Corsas, Ford Focuses și Volkswagen Golfs au fost cele mai populare modele, negru, argintiu, albastru și gri fiind cele mai frecvente alegeri de culoare.

Șeful SMMT, Mike Hawes, a declarat că mulți consumatori s-au orientat și către piața de mâna a doua din cauza lipsei de mașini noi, în momentul „nevoii crescute de mobilitate personală, oamenii rămânând atenți la transportul public în timp ce se întorc la muncă”.

Lipsa a fost legată de lipsa componentelor. Când blocările au forțat liniile de producție să se oprească, producătorii de microcipuri au redirecționat cipurile care ar merge în mod normal în mașinile noi către piața produselor electronice de consum, iar aprovizionarea nu a fost încă complet recuperată.

În ciuda creșterii cererii, vânzările de vehicule electrice și baterii uzate hibride utilizate au reprezentat doar 1,3% din vânzările de mașini second-hand în al doilea trimestru al anului 2021. SMMT a declarat că piața de mașini second hand plug-in "nu vede încă accelerarea absorbției, așa cum s-a văzut pe piața noilor mașini".

„Scara provocării de a face tranziția întregii de mașini second hand de la combustibilii tradiționali rămâne semnificativă", a declarat organismul industrial.

Asimilarea lentă a vehiculelor mai ecologice vine pe fondul unui raport științific major al ONU care a afirmat că activitatea umană schimbă clima într-un mod fără precedent și uneori ireversibil.

În ciuda acestui fapt, Hawes a declarat că revenirea vânzărilor a fost „o veste binevenită”, datorită faptului că o piață susținută a mașinilor uzate este „necesară pentru a menține valori reziduale puternice care, la rândul lor, susțin tranzacțiile cu mașini noi”.

„Acum trebuie să vedem o revenire similară a vânzărilor de autoturisme noi pentru a accelera reînnoirea flotei necesare pentru a oferi îmbunătățiri imediate și continue ale calității aerului și ale emisiilor de carbon”, a spus el.

Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu aproape o treime luna trecută, marcând cele mai slabe vânzări din iulie din 1998. Doar 123.296 de mașini noi au fost înmatriculate în Marea Britanie, o scădere de 29,5% în iulie 2020.

Vânzările de autovehicule la mâna a doua din Marea Britanie s-au dublat în ultimele luni odată cu reducerea restricțiilor impuse de coronavirus și a lipsei de noi modele, notează BBC.  An de an, piața mașinilor de ocazie crește cu 108,6% în al doilea trimestru, cu peste 2,2 milioane de mașini la mâna a doua, a declarat Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile (SMMT).

Numărul vânzărilor a crescut cu 6,6% față de nivelurile pre-pandemice în 2019. Dar mașinile pe benzină au reprezentat cea mai mare parte a vânzărilor. În plus, cererea crescută a dus la o creștere a vânzărilor de mașini mai vechi, doar 12,7% din toate vehiculele vândute fiind produse în ultimii trei ani.

SMMT crede că această creștere a vânzărilor a venit drept urmare a reducerii restricțiilor Covid din țară. Ford Fiestas, Vauxhall Corsas, Ford Focuses și Volkswagen Golfs au fost cele mai populare modele, negru, argintiu, albastru și gri fiind cele mai frecvente alegeri de culoare.

Șeful SMMT, Mike Hawes, a declarat că mulți consumatori s-au orientat și către piața de mâna a doua din cauza lipsei de mașini noi, în momentul „nevoii crescute de mobilitate personală, oamenii rămânând atenți la transportul public în timp ce se întorc la muncă”.

Lipsa a fost legată de lipsa componentelor. Când blocările au forțat liniile de producție să se oprească, producătorii de microcipuri au redirecționat cipurile care ar merge în mod normal în mașinile noi către piața produselor electronice de consum, iar aprovizionarea nu a fost încă complet recuperată.

În ciuda creșterii cererii, vânzările de vehicule electrice și baterii uzate hibride utilizate au reprezentat doar 1,3% din vânzările de mașini second-hand în al doilea trimestru al anului 2021. SMMT a declarat că piața de mașini second hand plug-in "nu vede încă accelerarea absorbției, așa cum s-a văzut pe piața noilor mașini".

„Scara provocării de a face tranziția întregii de mașini second hand de la combustibilii tradiționali rămâne semnificativă", a declarat organismul industrial.

Asimilarea lentă a vehiculelor mai ecologice vine pe fondul unui raport științific major al ONU care a afirmat că activitatea umană schimbă clima într-un mod fără precedent și uneori ireversibil.

În ciuda acestui fapt, Hawes a declarat că revenirea vânzărilor a fost „o veste binevenită”, datorită faptului că o piață susținută a mașinilor uzate este „necesară pentru a menține valori reziduale puternice care, la rândul lor, susțin tranzacțiile cu mașini noi”.

„Acum trebuie să vedem o revenire similară a vânzărilor de autoturisme noi pentru a accelera reînnoirea flotei necesare pentru a oferi îmbunătățiri imediate și continue ale calității aerului și ale emisiilor de carbon”, a spus el.

Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu aproape o treime luna trecută, marcând cele mai slabe vânzări din iulie din 1998. Doar 123.296 de mașini noi au fost înmatriculate în Marea Britanie, o scădere de 29,5% în iulie 2020.

 (Comentarii: 0)

Articole pe aceeasi tema:

Articole pe aceeasi tema: